mandag 13. oktober 2008

Norskfaget


Norsk er det faget vi har mest erfaring med, helt siden vi ble født har vi fått norsk sprøytet inn i hodet vårt. I starten dreier faget seg bare om grammatikk og det å lære seg å skrive riktig, etter hvert som vi blir eldre finner vi ut at det dreier seg om mer enn bare det. Det er plutselig ikke bare det å skrive, men det å forstå forskjellige temaer innenfor norskfaget det kan være det å kunne  måter å kommunisere på eller forskjellige tidsepoker i verdenshistorien. Alt dette gjør at norsk mest sansynligvis er det vanskeligste faget vi har på skolen i dag.


Personlig synes jeg at norsk er et middelsvanskelig fag, det er f.eks ikke så veldig mye å forberede seg på til en prøve. Men når en får en oppgave kan man tolke denne på så mange forskjellige måter, på et slikt område kan man ikke si hva som er riktig eller galt. Bortsett fra det gramatiske. Dette har skapt litt problemer for meg i de tidligere årene, men det har ikke gitt meg noen dårlige erfaringer innenfor faget. Det meste som har med norsk å gjøre, finner du som regel ganske dypt inne i hode vis du bare vill, dette er noe av det jeg liker  veldig godt med faget. Også det at man kan tenke ganske selvstendig. 


Det at vi har startet med blogging i norskfaget synes jeg er veldig interesant. Jeg har aldri prøvd å blogge før, så jeg ser frem til dette. Blogging er et veldig fint redskap for diskusjon, man legger ut det man vil på bloggen sin og folk kan kommentere. Det er også positivt å se at skolen og faget følger med i den moderne tidsalderen vi lever i, idag. 


Bildet er hentet fra: http://www.samlaget.no/_upl/prodbilete/6949stor.jpg